Recent Posts

Upcoming Posts

  • Concealer & Foundation Tutorials
  • Sigma MaxBag Makeup Bag
  • My HG Concealers
  • Mixing Foundations
  • What's in my makeup box

Sunday, September 21, 2008

FOTD: Bling Bandit (Using Mehron Pastel Palette)

.

I couldn't wait to use the Mehron palettes so since Halloween is around the corner I thought id have some fun and just play around with them and try to get a feel for them and the consistency. Many of you asked how to use these so I will be doing a tutorial on that soon.

I wanted to make an eye mask because I loved getting my face painted when I was a kid and thought it would give me an opportunity to use the palette to its full potential. I first outlined my mask with NYX's Jumbo Eye Pencil in "Milk", then filled it in with the "Teal" color in the pastel palette. I then outlined it again with the dark purple color. The "bling gems" are actually cell phone bling self-adhesive stickers and I used it to outline the mask as well as make it "pop" by putting it over the purple outline. I then applied my foundation, blush, and lip color.

It took me almost 2 hours to do this look because I had to peel off every little backing on the gems, but nonetheless it was worth it and I had a lot of fun doing it. You can continuously add more of the teal color as you go along in case it gets "streaky", I used a taklon brush, but next time I am going to try to use a sponge instead. It takes awhile getting the "right amount" of the cream, but it's fun to play with! I also did a video!







What I used:

[Face]

- Purely Cosmetics Foundation in "Olive Beige"

[Cheeks]
- MAC Fafi Blush in "Fashion Frenzy"

[Eyes]
- UDPP all over lids
- NYX Jumbo eye pencil in "Milk" to outline the shape of the mask
- Teal color in Mehron Pastel Palette inside color of mask
- Dark purple color in Mehron Pastel Palette as outline
- Cell phone bling gems on outline
- Revlon Colorstay Eyeliner
- MAC Technakohl Eyeliner in "Graphblack" on lower lashline
- Ardell Eyelashes in "Luckies"

[Lips]
- MAC "Show Orchid" lipstick (PRO)
- MAC Lipglass in "Style Minx"







43 comments

Jennifer L said...

very cute vanessa, you could be the makeup bandit! :P

Ethereal Prey said...

awesome idea and execution! any ideas for little red riding hood who's had a fight with the wolf and is covered in blood?

rasilla said...

that is ridiculously cool!
loving the sparkle :)

*Jen* said...

Vanessa that looks so amazing! were the rhinestones hard/painful to remove once you decided to wash off the look?

and i love the sparkle in the close up of your lips--if only i could achieve that look!

Robyn @ Purely Cosmetics said...

OMG - 2 hours???????? I couldn't do anything for 2 hours! The ADD would kick in, and I'd have really big blue around my eyes and like 2 rhinestones. Then my daughter would be sure to walk no less than 3 blocks away from me, acting like she's never seen me before in her life.

The last pic is my fav :)

Alyssa said...

That is way too cute! Plus I love the color. :)

Mrs. Lynne, MakeupFix.net said...

awww.. how darling sis.

Askmewhats said...

OH MY! this look is so pretty! definitely not halloween! LOL I'll go ask for your name if we're on a masquerade party! (well if I'm a man and your bf isn't around)...LOL

I love this and I appreciate the time you have put to do this nessa!

Adriyah said...

Maganda! :D I really love it! It looks gorgeous on you! :D I feel like I wanna get it for the halloween! :D Its so bright and nice :D

jeSmakeup said...

very artistic! im loving your ideas... sounds fun too!! anyways your lipstick lip color! - MAC "Show Orchid" lipstick (PRO)
OMG I WANT IT SOOO BAD! such a nice bright color!! but again... its funny cuz wen i put on concealer n the lipstick... theres not much difference.. so my lips still the color still loooks a bit darker.. sigh* help!!

jeSmakeup said...

and does ur lipstick actually stay on for hours or it smears? how can we not make it smear?

Sweet Rice said...

Really pretty, Vanessa. :D I'm a longtime lurker, but your latest posts on Mehron really interested me.

I facepaint at Disneyland with a brand that's similar to this (water-based, dries to a smooth, matte finish, smudge-resistant) and I've always wanted to use it as a makeup base, so it's really interesting to see people start using it that way. Kinda funny :D.

I haven't tried the Mehron ones, but I really recommend Wolfe Brothers. They come in uv-reactive neon colors and metallic colors that are frickin' amazing. It has a really nice light texture but full coverage. And as long as you're not pouring sweat, these make great eyeliners that don't smudge. :D

Also, sponges give the best coverage when using facepaint like Mehron or Wolfe Brothers-- stippling motions prevent streaking, in my experience. :D

Valerie said...

This look totally awesome and the color are great.

Ilianexy said...

Hola Vanessa. I'm recuperating from a surgery here at home but I read your blog daily! You are amazing! Look at that mask!! I think I'll try it on my daughter for her Halloween school party. And that lip color is mesmerizing! Take care...

Carly said...

Love the lip color.

Anastasia said...

God, your lips are amazing. I love how you can rock such bright colours.

Those are SO pigmented. I have a lot of Snazaroo Face paints and now I'm kinda inspired to see if they'll double as makeup, too.

MakeupByRenRen said...

OMG I love this, it's too cute!

J said...

lol how cute can you get!! the blings are a nice touch! i love the artistic shot of you putting on blush! :D

Nic Nic said...

love the makeup mask!! looks really cool! loving the lips too!

Katrina said...

Wowza, totally amazing! That is so creative and cute!

iamgrape1119 said...

AWW, you look SO cute!! You can come rob my house anytime! LOL! I love that teal color on you! Somehow when I use it it turns green on me...

fuzkittie said...

That is so cool!! You're really crafty Nessa!

Alice Mary said...

The show orchid and style minx look so amazing on you!!! It definitely is a nice pop of color. I actually wore my Hollywood nights l/s and style minx l/g the other night out for Restaurant Week here in Philly and I definitely wasn't used to it but I love hot pink and you definitely look great in it =]

Tammy said...

Cute!!! I think RissRose2 on You Tube did a similar look..it's her default pic

Phyrra said...

This is gorgeous!
I love how you did this.

miemiemie said...

omg, you did it so well! amazing i tell you! lovely lovely! words won't do justice dear, excellent work! :)

Tracy said...

This is such a cute look for Halloween or some kind of masquerade party. :D

sab said...

you are going to be the prettiest come halloween! i love your skin! so flawless! :)

we wear things said...

oh wow i love it!!! you did a fantastic job.. and gave me some ideas for halloween!!

-issa

virus_insanity said...

Oooh! That's gorgeous!

I'm linking to your blog on my blog, Neon Makeup. If you would like to like back to me, I would appreciate it!

yummy411 said...

omg how cute vanessa! practicing for halloween woot woot! so will you be a bling bandit..? oh and please get some outrageous fantasy lashes from the drugstore to go with this! aaannndd find some pink and white striped stockings and a top hat and blue cape.. who's more excited, me or you? LOL!

Leslie Yang said...

lol i love it! it does look like an actual eye mask. cool!!

ladystarr said...

this is so cute! you should do more halloween ideas!

ainstein said...

whoa that looks so cool!

*DEEBZ-// said...

for me, 2 hours, the makeup will melt. cool look.

Connie said...

you look adorable! very creative :)

moiheartsmakeup said...

what a hot bandit! lol. you are truly a makeup genius i tell yah. ;)

Lily said...

you are so creative! the mask is brilliant and perfect for halloween since it's just around the corner!

nilla cookie said...

Hey Vanessa! Sorry I haven't commented in a while but I love this entry! Super fun and maybe something I'll try when I'm too lazy to get a costume for Halloween this year! :)

Emilita said...

That's adorable and looks awesome on you. I really admire all the creative things you come up with and share with your readers :)

tokyostargirl said...

hahah - how cute!!! I LOVE your lip color!!!

Jessica Dee said...

LOL WOW!!! That looks so crazy. Kind of reminds me of..mardi gras for some reason? You look great though

Tracy said...

I'm usually a lurker but I LOVE this look. LOVE IT. This is going to be my Halloween look!

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

Thanks for stopping by my blog!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Recent Comments

Recent Posts

NessasaryMakeup.com Copyright 2008-2009 All Rights Reserved. Info written and labeled pictures are property of NessasaryMakeup.com
free hit counter