Recent Posts

Upcoming Posts

  • Concealer & Foundation Tutorials
  • Sigma MaxBag Makeup Bag
  • My HG Concealers
  • Mixing Foundations
  • What's in my makeup box

Friday, January 18, 2008

My new Diane von Fursternberg Bag & AVON Lippies

.

My mom called me yesterday and I found out that my mommy reads my blog! Awww she's too cute. I love my mom (and dad) both my parents have always been so supportive of my decisions, even if they are a bit crazy and unrealistic at times. (What can I say, I like to dream big!???)

What's funny is when people talk about Asian parents and how they are strict and traditional, my parents are opposite of that! My dad is the Asian one and growing up he was one of those "cool dads" that brought me McDonalds for lunch when I was in elementary school and all the other kids would be jealous because they were stuck with the "mystery meat" from the school cafeteria or their smushed sandwiches. Ha, those were the days! He pretty much let me get away with murder. My mom on the other hand, is sorta uptight at times, but eventually let's me have my way! :)

So hi MOM! Thanks for reading my site! Love you!
_________________________________________________________________________________

So the boyfriend has officially moved to my city. He got a job in Chatsworth, literally 10 minutes away from my house, so that means we are finally getting a new place together! It won't be that soon, but we're aiming after my birthday (which is in June), we thought it's best to save a little more for furniture and his plasma TV (which to him is MORE important than anything else we need, lol).

I am trying to live it up and enjoy going on shopping/makeup sprees before I have to control myself and pay rent and utilities, boohoo.

Anyway, he waited 'till I got home and we went to Ross out of boredom and I bought a Diane von Furstenberg Roll-away Carry-On luggage bag! It's originally $260.00, and I got it for a whopping $50! I travel every year because of work, as well as visiting the parentals, and I was looking for a carry-on bag that was easy to travel with and big enough to store all my things, and this was the perfect size! The lady in front of me in line was eye-ing it and was looking to see if there were more, but I grabbed the last one! Puhahaha! Shopping is a battle field y'all! No MERCY! LOL!

Pics of my new baby:









Roll away!




Even has a heart on the button on the handle!


See how huge it is compared to my body?


I also bought some mint colored shoes from DSW to match this one shirt I have, yes I love to match, can you tell?!


Got my AVON lippies in the mail today, I am OBSESSED with their lippies! They are gorgeous and CHEAP! Hello, what a steal!

Coral Cashmere and Twig




20 comments

Anne said...

you know what i was just thinking about what you typed earlier... "I am trying to live it up and enjoy going on shopping/makeup sprees before I have to control myself and pay rent and utilities, boohoo." hahahaha. i guess that's the other half trying to justify all the makeup haul that i got. well i do need it... even though it sits in my room doing nothing. LOL.


my mom said i have too much makeup. wait til she sees yours. haha.

mayaari said...

girl, that bag is too cute! and what a steal! that's pretty awesome about your bf and living in the same city/getting a place together, it makes things a lot easier (at least that's what I'm thinking, I've been doing the long-distance thing for a while now).

MakeupByRenRen said...

Oh my gosh I love that bag! I need a medium sized carryon too :( looks like i'll be hitting ross up...my boyfriend got a "cute" one from tj maxx...it's guy cute i mean, and it's like cavas beige with brown writing all over it...but I want something more girly.

yay for moving in together! it really makes a relationship stronger...my boyfriend has pretty much been living with me since sept 06...he has his own place 25 minutes away...but only goes home 1-2 times a month to pay rent or bills, lol, but it's good b/c I know that when we do move in together, we're definitely compatible. And you and your boyfriend seem like you meld together so well...i'm so excited for you! When is your b-day in June? Mine is the 24th.

Vanessa said...

Hi Ren! My birthday is June 1st! Haha very easy to remember yet people forget! LOL.

And yeah living together totally prepares you for "marriage", we practically live together now since he is always at my place too! So it's nice to 'practice'!

aquadisia said...

How exciting that you two are getting your own place! I do believe that living together is an important experience to have before tying the knot. You're going to have so much fun decorating the place!

My BF and I have been living together for a about a year and a half--yet we've already moved four times, lol! Such is the life of a college student. But we've since graduated and upgraded to a super awesome apartment and bought real furniture, so it was really fun to decorate the place. I haven't bought any beauty or fashion items since December :P I think it's worth it, though!

P.S. Can you swatch the new Jane blush vs. Luminous vs. Orgasm (if you have). Thank you so much! I'm looking into blushes, but I'm pretty clueless about them.

Vanessa said...

Hi Mayaari- Thanks! I know what a steal huh! I wasn't even planning on buying anything but I just couldn't pass up such a good deal! Oh I know I hate long distance, the BF lives in Azusa and I live in Northridge which is about 45 minutes to an hour, and yet I know that isn't "long distance", but even that distance is tough because at times I can't just see him when I want to because it's too far of a drive, and of course LA traffic doesn't help!

Sis Ren- My bday is JUNE 1st! Yeah living with the significant other is perfect 'practice' when you get married! I need patience though! LOL

Hi Aqua! Good to hear from you! HAHA that is the ONLY reason I am excited, is to be able to decorate the place! The BF says he doesn't care if the whole place is pink as long as he gets his plasma TV! LOL.

I would love to hear how you decorated YOUR place!

And yes I will definitely swatch them blushes for ya! :)

nilla cookie said...

The bag is super cute! I'm always to lazy to go to Ross or TJ Maxx because I always have to rummage around to find good deals. Be sure to check them out for home decor too. My friend bought most of her stuff from there when she got her own place and it looks like spent a fortune! That way you'll have more $$ for your beauty buys :)

I've been living with the BF for over 4 years now and we're still not married. I just wish he'd buy me that rock already even if we don't throw a big party - LOL ;)

shades of hue said...

OMG. I love the DVF bag! I wish I can score one like that with the same price you paid for it. Ross is a gold mine! I also like the lippie swatches, they look good on you. :)

Sheila said...

thanks for the lip swatches... i like that latte gloss! but my fave thing out of this post are the shoooooes! It is love I tell you!

Mrs. Lynne said...

Aloha sis! I LOVE LOVE LOVE Ross. Good deals for decent stuff.

That's great that you two are getting your own place! And since you two already know what it's like for the most part, it's exciting to actually have a place that belongs to the both of you. When hubbo and I were dating, he used to be at my place ALL the time. Then we got our apartment, it was an easy transition because we had already spent so much time together and worked out the kinks beforehand.

I like Latte! I'm looking for a nice Nudey nude. I've been thinking about their makeup eraser too! And I think YOU have the model lips! Rawr!!

(g)ezebel said...

hmm. i gotta start looking more at the avon catalogs. i have a couple "mark" lip glosses, but haven't bought the regular lipsticks yet. and HOW FREAKIN' ADORABLE IS THAT BAG?!?! never mind i don't travel, but i might hafta run to my Ross to see if this bag is there!!! heehee

yummy411 said...

what a steal! you're such a lucky gal!!! yay! the bf is in town! LOL!!!! will he get used to you shopping for mu?

' * : . b | u 3 . : * ' said...

that bag is so cute! i would be really afraid to get it dirty though. but for $50, thats a steal! and the red and wjite hearts are just in time for valentine's day :)

karen, makeupandbeautyblog.com said...

Hi Vanessa,

Cute bag! I can never say no to accessories! It's cute and looks really practical, too.

That's very exciting that your boyfriend is moving in. Before El Hub and I got married we first had two separate apartments ten minutes away from each other, and we were always at each other's house. When we got engaged we moved into my place, and I expected it to be really easy but the first few weeks were rough! We definitely had different ideas of "clean", LOL. Anyway, congrats on this "step"! Have a good weekend.

Girl Meets Makeup said...

That's a hot bag. And even hotter that it's $210 off of retail! lol.

TV + boys = girls + makeup. :P After all, we have to wear makeup to look pretty, and boys need a better TV to play Call of Duty, right?

Vanessa said...

Thanks gals! Yeah I am loving the bag!

Gezebel- Avon has some awesome products!

Yummy411- haha i'll make him get used to me shopping since he'll also provide the funds! LOL!

Arashi- I know huh! Perfect bag for V-Day!


Karen- I know what you mean! It's already rough just PICKING out a place to live I can only imagine how it's like when you actually live together! I already know we have different definitions of clean, im bracing myself! LOL

Row said...

That bag is AMAZING!!! I can tell you love it cos of numerous snaps, hehe. I like those shoes too, the colour is great!

Domestic Lurve! Wait til he leaves socks all over the place......

Bionic Beauty said...

Great find, i love that bag!!! :)

All the best,
Jami
Bionic Beauty

LS said...

You are always the great bargain hunter! Awesome buy, I wish I can get away travelling with that size luggage but I mostly go international so no good for me.

That's exciting stuff, good luck with apartment and furniture hunting. Upside: more space, Downside: more space to clean. BF and I first lived in an apartment, then bought a house last year. If you're a perfectoinist like me, you betther think like this: If I want things clean and organized I'll do it myself and not ask...eventually he'll get the point =) Be prepared to be a mother with no child ---cleaning, cooking, laundry, grocery shopping...and the list goes on.

Lynn said...

I love cute luggage! I travel a lot too. I have Tommy Hilfiger pink and green luggage set, and I'm regretting it because it got really dirty looking after the first time I used it. I can't believe how cheap you got that bag for. I get so stressed out in stores like ross, but I guess sometimes it's worth it. I'm thinking of getting some betsey johnson or Juicy luggage to replace my old crap. I want something darker but still cutesy and girly, so I can embarrass the boyfriend when I make him lug it around for me. =)

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment

Thanks for stopping by my blog!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Recent Comments

Recent Posts

NessasaryMakeup.com Copyright 2008-2009 All Rights Reserved. Info written and labeled pictures are property of NessasaryMakeup.com
free hit counter